دسته بندی محصولات:

خرید پمپ هوا

خرید پمپ هوا
توضیحاتی درباره خرید پمپ هوا آکواریوم

خرید پمپ هوا

توضیحاتی درباره خرید پمپ هوا: پمپ هوا ابزاری است که آب را با اکسیژن حفظ می کند و به ماهی ها در داخل مخزن کمک می کند.

شما یک پمپ هوا می خواهید که به درستی کار کند تا آب هرگز راکد نشود و به حرکت و گردش هوا کمک کند تا ماهی شما زندگی زیبایی داشته باشد.

یک قانون ساده برای انتخاب پمپ هوا با اندازه مناسب برای مخزن ماهی این است که پمپ هوا باید حداقل 0.033 لیتر هوا در دقیقه به ازای هر گالن آب خروجی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک مخزن ماهی 55 گالن دارید، به یک پمپ هوا با خروجی هوای 1.8 لیتر در دقیقه نیاز دارید تا آب را به درستی اکسیژن رسانی کند.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که در میزان حجم پمپ هوا برای آکواریوم خود نقش دارند. آب با دمای بالا می تواند میزان اکسیژن قابل حل در آب را کاهش دهد. برعکس، دمای پایین آب، میزان اکسیژنی را که آب می تواند در خود نگه دارد، افزایش می دهد.

اگر قصد دارید یک آکواریوم آب شور داشته باشید، باید پمپ هوای بزرگتری را نیز در نظر بگیرید. آب شور در اکثر دماها حدود 20 درصد کمتر از آب شیرین حلالیت اکسیژن دارد. به همین دلیل شما به یک پمپ هوا نیاز دارید که خروجی بالاتری داشته باشد تا سطح اکسیژن محلول مشابهی داشته باشد.

پمپ سالنی تکنیک مدل ACO-318 قدرت (32w) توان (60m لیتر)

از طرف دیگر تانک های کاشته شده به هوادهی کمتری نیاز دارند و در برخی موارد ممکن است بخواهید به طور کلی از پمپ هوا صرف نظر کنید.

دلیل این امر این است که تانک های کاشته شده باید سطح CO2 بالایی داشته باشند.

هنگامی که پمپ هوا را راه اندازی می کنید، CO2 را از آب خارج می کند، که می تواند برای رشد گیاه مضر باشد. اگر می خواهید یک پمپ هوا را روی مخزن کاشته شده راه اندازی کنید، پمپی را انتخاب کنید که خروجی کمتری دارد تا هم زدن سطح را به حداقل برسانید.

پمپ هوا در مخازن ماهی برای چیست؟

سودمندترین دلیل استفاده از پمپ هوا برای اکسیژن رسانی به آب یا کمک به فیلتراسیون است. در حالی که تامین اکسیژن برای ماهی ممکن است یکی از مهمترین چیزهایی باشد که پمپ هوا مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا این تنها دلیل استفاده مردم از پمپ هوا با مخازن ماهی نیست.

برخی از فیلترها مانند فیلترهای زیر شنی یا فیلترهای اسفنجی برای تامین قدرت پمپاژ خود تنها به پمپ هوا متکی هستند. این فیلترها برای گردش آب در سراسر آکواریوم به اثر Venturi متکی هستند. آب یا از طریق شن یا محیط اسفنجی توسط نیروی حباب های هوا در حال افزایش کشیده می شود.

این نوع فیلترها در مواقعی که نمی توان از فیلترهای پروانه ای قوی تر آب استفاده کرد بسیار مفید است. یکی از این موارد در مخازن پرورش دهنده است که بچه های کوچک را می توان به داخل فیلتر پروانه مکید. حتی ماهی‌های بالغی که به سختی شنا می‌کنند بهتر است در یک مخزن با فیلتر پمپ هوا زندگی کنند.

یکی از دلایلی که مردم پمپ هوا را به مخزن ماهی خود اضافه می کنند این است که کمی جذابیت بصری به محیط خود اضافه کنند. دیوار حباب دار یا ستونی از حباب ها می تواند جلوه چشمگیری به داخل آکواریوم بدهد. سپس این اثر با ایجاد یک نمایشگر مسحورکننده از نورهای درخشان برای لذت بردن همه به اتاقی که مخزن در آن قرار گرفته است منتقل می شود.

برخی از تزیینات مخزن ماهی برای تقویت اعمال خود به هوا متکی هستند. تزئیناتی مانند صندوق دزدان دریایی قدیمی که با وجود هوای کافی در زیر درب آن باز می شود، تزئینی است که اکثر مردم با آن آشنا هستند.

حتی تزئینات مدرن تری مانند چراغ های زیر آب وجود دارد که توسط پمپ های هوای آکواریوم هدایت می شوند. این تزیینات از نیروی هوا برای نیرو دادن به موتورهای کوچک استفاده می کنند که می توانند چراغ های LED کم مصرف را راه اندازی کنند. این چراغ‌ها سپس می‌توانند از طریق حباب‌های هوا بدرخشند، که به ویژه در شب که چراغ‌های سایبان اصلی خاموش می‌شوند، جلوه بسیار چشمگیری ایجاد می‌کند.

سنگ های هوا به افزایش سطح هوای تماس با آب کمک می کنند. سنگ هوا معمولاً از یک ماده متخلخل با تعداد زیادی سوراخ کوچک برای خروج هوا تشکیل شده است. با شکستن هوا، سنگ هوا اجازه می دهد تا تبادل گاز بیشتری رخ دهد که به افزایش کارایی پمپ هوا کمک می کند.

سنگ های هوا همچنین به وزن کردن خطوط هوا کمک می کنند تا فقط روی سطح آب شناور نشوند. حباب های بزرگ تولید شده  نیز در وارد کردن اکسیژن محلول به آب کارایی کمتری خواهند داشت. حباب‌های بزرگ‌تر نیز ماهی را آزار می‌دهند، زیرا می‌توانند باعث ایجاد حفره‌های بزرگ در آب شوند.

فیسبوک
توئیتر
تلگرام
واتساپ
اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط