دسته بندی محصولات:

چه غذایی برای ماهیان دیسکس مناسب است؟

غذای ماهیان دیسکس می تواند از انواع غذاهای پولکی، گرانولی، منجمد و یا زنده باشد. اما لازم است مطمئن باشید که هر یک از این موارد برای مصرف ماهیان دیسکس مناسب بوده و دارای کیفیت قابل قبولی باشند. از طرف دیگر لازم است در هر روز از مجموعه متنوعی از انواع غذاها برای تغذیه استفاده شود تا از رسیدن انواع مختلف مواد مغذی لازم به بدن ماهی اطمینان حاصل شود. کرم خونی زنده یکی از بهترین انتخاب های به عنوان غذای زنده برای ماهیان دیسکس است. می توانید آنها را به مقدار لازم تهیه کرده و برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید. می توانید کرم های سیاه و یا سفید را نیز به لیست غذای ماهیان خود اضافه کنید.

اگر علاقه ای به خرید کرم ندارید می توانید از میگوی آرتمیای زنده یا یخ زده نیز به عنوان یک جانشین خوب کمک بگیرید. میگوی های آرتمیا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مناسبی هستند. برای تغذیه ماهی ها با آرتمیا لازم است ابتدا اجازه دهید یخ آنها باز شود و بعد آنها را با آب شیرین تمیز به خوبی شستشو دهید. لازم است هر مقدار نمک که بر روی بدن آنها است شسته شده و پاک شود. برای شستن آنها می توانید از یک چای صاف کن و یا توری کوچک استفاده کرده و با آب گرم آنها را شستشو دهید. از آنجایی که آرتمیا حاوی مقادیر قابل قبوی بتاکاروتن است می تواند بر روی رنگ ماهیان دیسکس بخصوص رنگ های نارنجی و قرمز تاثیر بگذارد.

بعضی از آکواریوم داران از قلب گاو برای ساخت غذای خانگی برای ماهیان دیسکس استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این نوع غذا به شدت باعث آلودگی آب و تانک آکواریوم می شود و لازم است به خوبی شرایط آب و نظافت تانک مد نظر قرار بگیرد. همچنین در صورتی که قصد تکثیر دیسکس ها را دارید لازم است میزان غذای زنده در رژیم غذایی ماهیان خود را افزایش دهید. غذای زنده تمایل ماهی ها به تخم ریزی را افزای می دهد. توجه داشته باشید که در طبیعت دیسکس ها از میگویهای کوچک، حشرات، لارو حشرات، ماهیان کوچک و برخی گیاهان تغذیه می کنند.

اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط