دسته بندی محصولات:

انتخاب فیلتر آکواریوم

انتخاب فیلتر آکواریوم

انتخاب فیلتر آکواریوم

چرا به فیلتر نیاز دارم؟

یک فیلتر برای دفع مواد زائد تولید شده توسط ماهی ضروری است. بدون یکی ، آب آلوده می شود ، ماهی ها را مسموم می کند و باعث مرگ آنها می شود و یا به بیماری ها مبتلا می شوند.

چطورکار می کنند؟

بیشتر فیلترها با به دام انداختن مواد زائد جامد به صورت مکانیکی کار می کنند ، بنابراین بعداً می توانید آنها را به صورت دستی حذف کنید ، و از نظر زیست شناختی در جایی که باکتری های خاص سموم موجود در مواد زائد ماهی را به نیترات های کم خطرتری تبدیل می کنند که می توانید در هنگام تغییر آب از بین ببرید.

بسیار مهم ، همه فیلترها برای شروع کار زمان می برند ، بنابراین در ابتدای کار قادر به از بین بردن آلودگی نیستند.

چگونه یک فیلتر به بالاترین کار کرد خود برسد؟

ما توصیه می کنیم مدرن تر “روش دوچرخه سواری بدون ماهی” را با استفاده از محصولی مانند Waterlife Biomature ، که حاوی آمونیاک است به عنوان منبع غذایی برای باکتری ها استفاده کنید.

بعد از تنظیم مخزن ، Biomature را طبق دستورالعمل اضافه کنید و سپس با استفاده از کیت های تست آمونیاک و نیتریت آب را کنترل کنید.

بعد از چند هفته ، سطح آمونیاک و نیتریت بسیار بالا رفته و به صفر می رسد. هنگامی که مقدار کمی بیوماتور را بدون افزایش سطح آمونیاک یا نیتریت اضافه می کنید ، مخزن باید برای اولین ماهی آماده باشد. این به طور معمول چهار تا شش هفته طول می کشد.

پس از این دوره مخزن شما باید قادر به حذف مواد زائد تولید شده توسط ماهی جدید شما باشد.

آیا میشود ماهی هارا از همان روز اول اضافه کرد؟

برخی از افراد ترجیح می دهند مخزن خود را با افزودن چند ماهی مقاوم مانند danaos Zebra بالغ كنند و به مواد زائد آنها اجازه دهند منبع غذایی برای باكتری ها فراهم كنند.

اگرچه این کار مفید است ، اما ماهی را در معرض آب آلوده قرار می دهد ، بنابراین خیلی مهربانان نیست. این خطر وجود دارد که ممکن است وسوسه شوید ماهی های بیشتری را قبل از آماده شدن مخزن اضافه کنید ، این فقط باعث افزایش سطح آلودگی می شود.

اگر می خواهید مخزن خود را به این شکل بالغ کنید ، فقط در هفته اول چند ماهی اضافه کنید ، آنها را کم تغذیه کنید و دیگر تا زمانی که سطح آمونیاک و نیتریت بالا نرود و به صفر برسد ، دیگر اضافه نکنید.

بین پایان هفته یک و هفته چهار ، تقریباً آب آلوده خواهد شد و شما می توانید ماهی جدید را از بین ببرید ، و همچنین ماهی اصلی را به خطر بیندازید.

آیا انواع مختلف فیلتر موجود است؟

اصلی ترین و پر فروش ترین فیلترهای برق داخلی است که بالای یک جعبه باریک حاوی اسفنج دارای یک پمپ آب کوچک است. اینها درون آکواریوم قرار می گیرند.

همچنین ممکن است در مخازن ارزان قیمت فیلترهای زیر سطح قدیمی تر یا فیلترهای قدرت خارجی را در مدل های پیشرفته مشاهده کنید.

فیلتر داخلی چگونه کار می کند؟

یک فیلتر داخلی برای نشستن در گوشه عقب آکواریوم و خروجی دقیقاً زیر سطح آب طراحی شده است. برخی از مخازن ، مانند مخازن موجود در محدوده Juwel ، دارای فیلترهای داخلی مجهز هستند.

آب در قسمت پایین فیلتر مکیده شده و از طریق یک اسفنج درشت که بقایا را به دام می اندازد ، کشیده می شود. اسفنج حاوی باکتری هایی است که در آب آلوده و غنی از اکسیژن از داخل آن رشد می کنند. آنها عوامل تولد مانند آمونیاک را به نیتریت ، و نیتریت را به نیترات تبدیل می کنند.

چند بار باید اسفنج ها را تمیز کنم؟

هر دو هفته یکبار باید اسفنج را در آب مخزن قدیمی شستشو دهید تا بقایای به دام افتاده از بین برود ، در غیر این صورت سرعت جریان کاهش می یابد و فیلتر مقدار زیادی زباله را از بین نمی برد.

یک فیلتر کم سرعت ممکن است بر سطح اکسیژن نیز تأثیر بگذارد.

اگر متوجه شدید که بیشتر اوقات به تمیزکاری احتیاج دارد ، شاید به فکر ارتقا باشید.

آیا می توانم اسفنج را زیر شیر آب بشویم؟

نه این کار را نکنید اگرچه ممکن است دستورالعمل ها این را نشان دهند ، اما ایده بسیار بدی است.

باکتریهای ساکن اسفنج توسط کلر موجود در آب لوله کشی از بین می روند و باعث می شوند فیلتر تا زمان بلوغ مجدد به مدت یک ماه یا غیرفعال شود تا به مرحله کارایی بالا برسد..

در عوض ، کافی است مقداری آب از مخزن سیفون خارج کرده و اسفنج را در آن بشویید.

به چه فیلتر سایزی نیاز دارم؟

بسته بندی باید به شما بگوید که فیلتر قادر به پشتیبانی از اندازه آکواریوم است. به دنبال یک فیلتر باشید که بتواند مخزنی حداقل به اندازه شما ، در حالت ایده آل کمی بزرگتر ، کار کند.

اگر ماهی های نامرتب مانند ماهی قرمز یا سیچلاید را نگهداری می کنید یا می خواهید یک مخزن mbuna به شدت ذخیره کنید باید به به دنبال مورد قدرتمندتری باشید.

فیلترهای زیر سطح چگونه کار می کنند؟

فیلتر زیر شن یک سینی توری است که کف کاذب را تشکیل می دهد و اجازه می دهد یک لایه شن در بالای یک فضای پر از آب معلق شود. یک یا چند لوله عمودی به نام بالابر هوا (یا بالابر) به صفحه متصل می شوند ، که از طریق آنها آب با استفاده از یک پودر نیرو یا یک سنگ هوا ، که توسط یک پمپ هوا تامین می شود ، کشیده می شود.

مکش ایجاد شده آب و مواد زائد جامد را به داخل شن می کشد و منبع آب غنی از اکسیژن را برای تمام باکتری های مفید فراهم می کند.

این فیلتر با به دام انداختن بقایای مکانیکی و از نظر بیولوژیکی با عملکرد به عنوان محلی برای استعمار باکتری های دوست عمل می کند.

آیا فیلتر زیر شنی به خوبی فیلترهای دیگر هستند؟

نگهداری زیر لایه ها بسیار تمیزتر از فیلترهای داخلی است (اگر به درستی از آنها مراقبت کنید) و باعث ایجاد مشکل در آکواریاهای کاشته شده می شود.

با این وجود ، خرید و اجرای آنها ارزان است و سطح آنها بسیار بیشتر از فیلترهای داخلی است.

این بدان معنی است که آنها از نظر تئوری قادر به پشتیبانی از بار آلودگی بیشتر هستند ، وقتی باکتریها فیلتر را کلونیزه کردند. اما اگر به درستی از آنها مراقبت نشود ، می توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند.

مزایای فیلتر خارجی چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است ، فیلترهای خارجی در خارج از مخزن در کابینت زیر قرار دارند. آب از مخزن مکش می شود و وارد فیلتر می شود و در آنجا تمیز می شود و دوباره به مخزن پمپ می شود.

فیلترهای خارجی در داخل خود فضای بسیار بیشتری نسبت به فیلترهای داخلی دارند ، بنابراین تمایل ندارند که اغلب به تمیزکاری نیاز داشته باشند. آنها همچنین بسیار کاربردی ترند ، و تعداد زیادی رسانه تخصصی وجود دارد که می توانید برای بهبود کیفیت آب خود به آنها اضافه کنید.

اگر می خواهید یک فیلتر واقعا خوب داشته باشید ، یا قصد دارید چیزی را که خواستار آن بیشتر است ، فیلتر خارجی انتخاب خوبی است. البته ، از آنجا که آنها پیچیده تر هستند ، همچنین تمایل دارند کمی گران تر شوند.

پد های کربن برای چه کاری استفاده می شوند؟

این پد ها در چند مدل مختلف فیلتر استفاده می شود. آنها حاوی کربن فعال (ماده ای شبیه ذغال) هستند که قادر به حذف مواد شیمیایی مختلف از آب و بهبود وضوح آن است.

نکته مهم این است که ، تمام محصولات حاوی کربن فعال دارای طول عمر محدود (معمولاً کمتر از شش هفته) هستند و باید در پایان تاریخ مصرف خود جایگزین شوند.

مکانیزم خودآرایی کردن چیست و چرا ممکن است من یک سازوکار خارجی داشته باشم؟

مکانیسم خود پرایمینگ وسیله ای برای کشیدن آب از مخزن به داخل فیلتر است تا بتواند شروع به پمپاژ آب به داخل مخزن کند.

گرچه امکان اجرای اکسترنال بدون آن وجود دارد ، اما این ابزارها زندگی را کمی آسان می کنند.

مضرات فیلتر داخلی چیست؟

اگرچه برای استفاده های اساسی خوب است ، اما اکثر فیلترهای داخلی فضای نسبتاً کمی را در خود جای داده اند و چند منظوره نیستند.

آنها بیشتر از قطعات خارجی به نگهداری نیاز دارند و مسلماً در تأمین شرایط درجه یک آب کاملاً مناسب نیستند ، خصوصاً وقتی ماهی زیادی در آکواریوم دارید.

اگر در حال خرید فیلتر داخلی هستید ، همیشه به دنبال فیلتری باشید که داخل آن مقدار زیادی  فیلتر داشته باشد. هرچه رسانه بیشتر باشد ، موثرتر و کارآمدتر خواهد بود.

با این وجود فیلترهای داخلی ارزان ، نصب و نگهداری آسان و در مخازن کوچک و کوچک بسیار مناسب هستند.

آیا بعداً می توان فیلتر آکواریوم ارتقا داد؟

بله ، اما مهم است که فیلتر قدیمی را به راحتی حذف نکنید و فیلتر جدید را جایگزین آن کنید. اگر این کار را انجام دهید ، تمام باکتری های مفید را از بین خواهید برد. فیلتر جدید فاقد باکتری است ، بنابراین لازم است قبل از تعویض فیلتر موجود ، اجازه دهید تا بالغ شود. متناوباً ، چرا دو فیلتر با هم کار نمی کنند؟

 

اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط