دسته بندی محصولات:

تزئین آکواریوم و خرید تزئینات آکواریومی

تزئین آکواریوم و خرید تزئینات آکواریومی

تزئین آکواریوم و خرید تزئینات آکواریومی: انواع تزیینات. نکاتی در مورد تزئین مخزن خود.

برای بسیاری از علاقه مندان به آکواریوم ، یکی از لذت های اصلی پرورش آکواریوم تزئین آن است. انواع مختلفی از دکوراسیون آکواریوم برای انتخاب وجود دارد تا بتوانید تقریباً هر موضوعی را که فکر می کنید ایجاد کنید – موضوعات جدید ، تم های طبیعی ، حتی تم های خارق العاده. تزئیناتی که در آکواریوم خود استفاده می کنید نه تنها بر ظاهر مخزن شما بلکه بر نحوه تعامل ماهی شما با عناصر مخزن شما تأثیر می گذارد – تزئینات مخزن می تواند مکان هایی برای پنهان شدن ماهی ها و همچنین مناطقی برای ادعای قلمرو خود داشته باشد.

این مقاله به شما یک نمای کلی از تزئینات آکواریوم ، انواع آنها و نحوه استفاده از آنها را ارائه می دهد. ما ابتدا به مواردی که در دکوراسیون آکواریوم موجود است می پردازیم و برخی از محبوب ترین انواع (تقسیم شده بین تزئینات آکواریوم آب شیرین و تزئینات آب شور) را مرور می کنیم. سپس ما به بررسی مزایا و معایب این موضوع می پردازیم که آیا با دکوراسیون های ساخته شده استفاده کنیم یا از تزئینات ارگانیک استفاده کنیم. در نهایت ، نکاتی را در مورد تزئین مخزن به شما ارائه می دهیم.

دکوراسیون آکواریوم یا تزئین آکواریوم چیست؟

به طور کلی ، تزئینات آکواریوم شامل تزئینات ساخته شده (جعلی) و ارگانیک (زندگی می کنند یا در یک زمان زندگی می کردند) است که در محیط های آب شور و آب شیرین استفاده می شود. تزئینات آکواریوم هم شامل بستر و هم زمینه هایی است که با مخازن استفاده می شود. معمولاً متوجه خواهید شد که مردم از تزئینات بیشتری در مخازن آب شیرین یا آب شور استفاده می کنند که FO (فقط ماهی) یا FOWLR (ماهی فقط با سنگ زنده) است. با مخازن صخره ای ، مرجانها معمولاً به عنوان شکل تزئین مخزن خود عمل می کنند. اگر فکر می کنید نیازی به تزئینات در مخزن خود ندارید ، این حقایق را در نظر بگیرید برای تزئین آکواریوم:

بسیاری از ماهی ها از آنچه ما تزئین می نامیم برای سرپناه استفاده می کنند.
سنگ زنده ، در عین تزئینی بودن ، از نظر فیلترینگ طبیعی زیستی که ارائه می دهند بسیار ارزشمند است. سنگ زنده در واقع سنگ زنده نیست ، بلکه سنگی است که مملو از باکتری و سایر میکروارگانیسم ها و همچنین موجودات کلان است که به تمیز کردن آب کمک می کند.

تزئینات آکواریوم آب شیرین

دکوراسیون آکواریوم های آب شیرین بسیار متغیر است-نه تنها گزینه های خریداری شده در فروشگاه دارید ، بلکه می توانید اشیاء طبیعی و اشیاء تزئینی خانگی را نیز برای استفاده خلاقانه پیدا کنید. صرف نظر از نوع تزئینی که انتخاب می کنید ، ضروری است که قبل از استفاده از آنها در مخزن خود آنها را به خوبی تمیز کنید و مطمئن شوید هیچ لبه تیز وجود ندارد که ممکن است به ماهی شما آسیب برساند. برخی از محبوب ترین انواع تزئینات برای آکواریوم آب شیرین در زیر ذکر شده است برای تزئین آکواریوم:

تزئینات ساخته شده:
گیاهان تقلبی (پلاستیکی یا ابریشمی)
سنگ های تقلبی (پلاستیکی یا سرامیکی)
چوب تقلبی (پلاستیکی یا سرامیکی)
اقلام جدید (قلعه های پلاستیکی یا سرامیکی ، غواصان و غیره)
ارگانیک (مرده):
چوب دریفت
سنگهای واقعی
بسترها (شن ، ماسه ساحل ، ماسه رودخانه ، ماسه مرجانی و ذغال سنگ نارس انتخاب های محبوب هستند)
ارگانیک (زنده)
گیاهان زنده

تزئینات آکواریوم آب شور

تزئینات آکواریوم های آب شور اغلب با تزئینات مخازن آب شیرین متفاوت است. از یک جهت ، گیاهان زنده ای که ممکن است در مخزن آب شیرین استفاده کنید در محیط آب شور زنده نمی مانند. با این حال ، هنوز مقدار زیادی از اقلام معدنی و جدید برای انتخاب دارید. در زیر لیستی از تزئینات آکواریوم های آب شور را می بینید:

تزئینات تولید شده
لاستیک / مرجان مصنوعی
اقلام جدید (غواص ، پوسته ، دزد دریایی ، پری دریایی و غیره)
ارگانیک (مرده)
مرجان مرده
پوسته های واقعی
ارگانیک (زنده)
مرجان زنده
جلبک زنده

مزایا و معایب تزئینات تولید شده

دکوراسیون های تولیدی جزء اصلی تجارت آکواریوم آب شیرین هستند زیرا ارزان هستند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. برخی از رایج ترین تزئینات ساخته شده شامل گیاهان تقلبی ، سنگ های تقلبی و اقلام جدید است. همانطور که در مورد همه تزئینات صادق است ، تزئینات ساخته شده دارای مزایا و معایب مربوط به خود هستند. در زیر لیستی از مزایا و معایب این تزئینات را می بینید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آنها انتخاب مناسبی برای شما هستند. مزایای استفاده از تزئینات ساخته شده عبارتند از:

تزئینات تقلبی ماندگار هستند – مانند گیاهان زنده پوسیده نمی شوند
تمیز کردن تزیینات تقلبی راحت تر از تزیینات زنده است
تزئینات تقلبی از محیط گرفته نشده اند – بر پایداری تأثیر نمی گذارند
اگر از تزئینات تقلبی استفاده کنید ، انتخابهای بیشتری از نظر رنگ و اندازه خواهید داشت.
تزئینات تقلبی می تواند سرگرم کننده باشد – همه چیز بستگی به سبک شخصی شما دارد.
تزئینات تقلبی نباید بر شیمی مخزن تأثیر بگذارد

در اینجا معایب استفاده از تزئینات ساخته شده وجود دارد:

تزیینات تقلبی اگر بد ساخته شده یا استفاده نشده باشند می توانند ظاهری پنیری داشته باشند
بسته به آنچه دریافت می کنید ، برخی از تزئینات تقلبی (مرجان ها یا سنگ های ساخته شده) می توانند گرانتر از چیزهای واقعی باشند.

مزایا و معایب تزئینات ارگانیک

تزئینات ارگانیک از اجسام یا ارگانیسم های طبیعی ناشی می شوند – ممکن است در حال حاضر زنده باشند یا دیگر زنده نباشند. نمونه ای از دکوراسیون ارگانیک زنده یک گیاه زنده است در حالی که نمونه ای از تزئینات ارگانیک غیر زنده ممکن است سنگ یا تکه ای از چوب دریفت باشد. استفاده از تزئینات ارگانیک زنده و غیر زنده مزایا و معایبی دارد. در زیر لیستی از جوانب مثبت و منفی هر دو گزینه را خواهید دید. مزایای استفاده از تزئینات ارگانیک عبارتند از:

تزئینات ارگانیک زنده واقعی ترین و احتمالاً جالب ترین نتایج را برای شما فراهم می کند.
برخی از تزئینات (مانند گیاهان) به بهبود شرایط مخزن شما کمک می کند (به عنوان مثال: افزایش میزان اکسیژن)

در اینجا معایب استفاده از تزئینات ارگانیک وجود دارد:

نگهداری از تزئینات ارگانیک واقعی می تواند گران باشد – هنگامی که به طول عمر طبیعی آنها رسید ، باید آنها را جایگزین کنید.
مراقبت از تزئینات طبیعی ارگانیک سخت تر است
هنگامی که برخی تزئینات ارگانیک (زنده) می میرند ، ممکن است شرایط مخزن شما را تحت تأثیر قرار دهند (ممکن است سموم را آزاد کنند یا کیفیت آب را تحت تاثیر قرار دهند)
انتخاب شما برای اندازه ، شکل و رنگ محدودتر از تزئینات ساخته شده است
برخی تزئینات ارگانیک می توانند پارامترهای آب را تحت تأثیر قرار دهند – برخی از بسترها ممکن است pH را افزایش دهند و چوب دریایی ممکن است تانن ها را در آب زالو کند.

نکاتی برای تزئین مخزن خود مانند یک حرفه ای

قبل از اینکه برای تزیین آکواریوم خود اقدام کنید ، باید یک نوع برنامه در ذهن داشته باشید – لازم نیست همه جزئیات را در محل خود داشته باشید بلکه باید ایده ای داشته باشید که می خواهید چه نوع ظاهری را تزئین کنید. به این فکر کنید که آیا می خواهید مخزن شما طبیعی به نظر برسد یا می خواهید به دنبال موضوعی جدید باشید و بر این اساس دکوراسیون خود را انتخاب کنید. هنگام انتخاب تزئینات نیز باید به اندازه و شکل مخزن خود فکر کنید – تزئینات شما باید متناسب با اندازه مخزن شما باشد.

نکته دیگری که ممکن است بخواهید به آن توجه کنید این است که نوعی پس زمینه برای مخزن خود تهیه کنید. این می تواند یک تصویر باشد یا فقط یک رنگ مانند آبی درجه بندی شده یا مشکی ساده باشد. این به پنهان کردن وسایلی که ممکن است در پشت مخزن خود داشته باشید کمک می کند و همچنین سایر موارد را در پس زمینه از دید شما پنهان می کند. سابقه اغلب تفاوت بین ظاهر حرفه ای و آماتور در محل کار را ایجاد می کند.

آخرین فکری که من می خواهم شما را با آن کنار بگذارم این است که مجبور نیستید فقط از تزئینات واقعی یا تزئینات ساخته شده استفاده کنید – تانک های زیادی را دیده اید که هر دو را با موفقیت ترکیب کرده اند. نکته اصلی این است که با هر دو گزینه زیاده روی نکنید. اگر می خواهید از تزئینات جدید در مخزن خود استفاده کنید ، آنها را با چند عنصر طبیعی نیز جبران کنید تا مخزن مضحک به نظر نرسد. سعی کنید اندازه دکوراسیون خود را تغییر دهید تا فضای مخزن را به طور م fillثر پر کنید در حالی که ماهی زیادی برای شنا باقی می گذارد. به یاد داشته باشید ، نحوه تزئین مخزن شما به شما بستگی دارد ، بنابراین از انجام آن لذت ببرید!

شما عزیزان میتوانید محصولات تزئینی آکواریوم را در لینک رو به رو مشاهده و خرید کنید.

خرید تزئینات آکواریومی

اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط